keskiviikko 10. elokuuta 2016

Kuinka langasta pääsee eroon?

Kuten aiemmin olen tainnut mainita, olen erinäisistä syistä päätynyt yritykseen pienentää lankavarastoani merkittävästi. Se toki on jo huomattavasti pienempi kuin joitain vuosia sitten, mutta vielä on kehitettävää. Yksi syy tyhjennykseen on se, että minua alkoivat tympiä kotiimme kulkeutuneet huonot tai keskinkertaiset langat. Niitä ei ole kiva neuloa eikä lopputuloskaan yleensä miellytä. Koska minulla ei ole rajattomasti aikaa käytettävissä neulontaan, käytän sen vähän ajan mieluusti hyvien ja oikeasti ihanien lankojen kanssa.

Osan langoistani olen myynyt kirpputorilla, aivan onnettomia olen heittänyt jopa roskiin. (Saako sellaista edes sanoa ääneen...) Lopuista yritän päästä parhaani mukaan neulomalla eroon. Siksi on syntynyt noita raitasukkia ja psykedeelisiä patalappuja.

Aina se eroon pääseminen ei ole kuitenkaan niin helppoa. Esimerkiksi Dropsin Alpaca-lankaa vaeltaa meille säännöllisin väliajoin. Lanka on oikein ihanaa, joten vaellus ei sinänsä haittaa. Se kylläkin haittaa, että vaelluslaumat ovat yleensä aika pieniä, sillä niitä on tullut hankittua periaatteella "en tiedä mitä tästä teen, mutta kun on niin ihanan väristä...".

Siksi jouduin ostamaan lisää alpakkaa. Päätin nimittäin, että noista kuvan keltaisista ja ruskeista sävyistä voisin neuloa itselleni villapaidan. Lankaa ei kuitenkaan ollut tarpeeksi, joten sitähän oli ostettava lisää.

Minulla on tunne, että tällä menolla lankavaraston tyhjennys kestää aika pitkään...

* * *

I have this idea that I could get rid of most of my yarns. Or at least get rid of those who are not so nice and good and don't make me happy. I don't have so much to to knit these days so I'd like to use that time with only the yarns I like most.

But it's not so easy to get rid of yarn. I've been selling yarn in the flea market and even thrown the worst ones to garbage. Now I'm trying to knit them away. But I have a feeling that this project will last quite long. I had to buy some more yarn because I wanted to knit a sweater for myself of those yellow and brown Drops Alpacas and didn't have them enough.

This seems like a vicious circle to me...

2 kommenttia:

  1. Oi, tuo kaikki kuulostaa niin kovin tutulta... Minulla ainakin lankavarastot vain kasvavat, vaikka kuinka päätän olla ostamatta lisää lankaa. Niistä huonoista langoista olen onneksi päässyt eroon lahjoittamalla ne päiväkotiin askartelumateriaaliksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo päiväkotiin lahjoittaminen on käynyt mullakin mielessä. Saatanpa siihen jossain vaiheessa päätyäkin, jos en lankojen suhteen niin jonkun muun askartelukrääsän suhteen. On meinaan paperia ja kynää ja muuta sellaista tilpehööriäkin ihan kiitettävästi nurkissa... :D

      Poista

Kiitos kommentistasi!